Jak schudnąć?

Na początek mały żarcik.Kamienny stworek

  • Odchudzam się.
  • Jaka dieta?
  • Dieta cud.
  • O! A co robisz?
  • Jem i czekam na cud.

:)

Jest wiele sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów. O jednym z nich, moim zdaniem najskuteczniejszym i najprzyjemniejszym, pisze Neal Barnard w swojej książce „Wygraj z rakiem. Kuchnia antyrakowa”.

Jak więc schudnąć? Pierwszą istotną rzeczą jest skoncentrowanie się nie na tym, ile jesz, ale raczej, co jesz. Ludzie, którzy chcą stracić na wadze, zazwyczaj opuszczają posiłki i spożywają niewielkie porcje. Jednak przyjęcie takiej strategii, na choćby kilka tygodni sprawia, że organizm wolniej spala kalorie i coraz trudniej jest stracić kilogramy. Jedzenie małych porcji może sprawić, że głód wymknie się spod kontroli, prowadząc do faz ekscesywnego jedzenia i efektu jo-jo.

Zdecydowanie lepsza strategia polega na spożywaniu zdrowych niskokalorycznych potraw. Najlepiej jest skonstruować dietę ze składników wchodzących w skład czterech nowych grup pokarmowych przedstawionych w rozdziale pierwszym. Warzywa, owoce, fasola i pełne ziarno praktycznie zawsze zawierają mniej kalorii niż mięso, nabiał, jajka czy potrawy smażone. Przyczynia się do tego ich niska zawartość tłuszczu, który dostarcza dwa razy więcej kalorii niż węglowodany czy białka. Co więcej, produkty roślinne są bogate w błonnik, który powoduje, że najadasz się, zanim dostarczysz do organizmu zbyt wiele kalorii. Badania wykazały, że każde 14 g błonnika w codziennej diecie powoduje spadek ilości konsumowanych kalorii o około 10%.

Konstruując dietę z produktów z czterech nowych grup pokarmowych, unikniesz spożywania produktów zwierzęcych i ograniczysz oleje roślinne do minimum. Wyeliminujesz jednocześnie tłuszcze zwierzęce i pokarmy pozbawione błonnika oraz znacznie zmniejszysz ilość konsumowanych tłuszczy. Badania przeprowadzone przez Stowarzyszenie Lekarzy Medycyny Odpowiedzialnej wykazały, że stosowanie się do czterech nowych grup pokarmowych, unikanie produktów odzwierzęcych i ograniczenie spożywania olejów powoduje stały spadek masy ciała w wysokości około 0,5 kg tygodniowo, nawet bez żadnego programu ćwiczeń. Na przykład, badania przeprowadzone na grupie kobiet po menopauzie wykazały, że w rezultacie zmiany diety uczestniczki schudły średnio 6,5 kg w ciągu czternastu tygodni. Ten sam efekt uzyskano w badaniach w grupie młodych kobiet. Z kolei w badaniach przeprowadzonych w grupie chorych na cukrzycę typu II uczestnicy schudli średnio 6,5 kg w jedyne 22 tygodnie. Niedawno przeprowadzony przegląd wyników 87 badań skupiających się na dietach wegetariańskich lub wegańskich i masie ciała wykazał, że wegetarianie częściej utrzymują właściwą masę ciała, a diety wegetariańskie prowadzą do większego spadku wagi niż nie-wegetariańskie.

Wiele innych badań dało podobne rezultaty. Możesz więc skupić się na rodzaju spożywanych pokarmów, a nie ich ilości, i stracić na wadze w sposób naturalny i bezpieczny.

Polecam zarówno książkę jak i jej autora. Neal Barnard w przystępny sposób uczy nas co jeść, by żyć zdrowo, a jednocześnie smacznie. Są też przepisy :)

Od jakiegoś już czasu odżywiam się zgodnie z powyższymi zasadami i muszę przyznać, że to działa. Okazuje się, że można być najedzonym i chudnąć.

Czyżby w końcu dieta cud? :)

2 thoughts on “Jak schudnąć?

Comments are closed.